Myanmar II

Gunaydin… Myanmar maceralarina kaldigim yerden devam ediyorum. Epey arkadan geliyorum ama idare edin. Ngwe Saung’dan sonraki duragim Myanmar’in unlu bambu semsiyelerinin yapildigi Kucuk kasaba Pathein. Sevgili Oral, Esra, Nilufer Hanim ve Mustafa Bey beni kalacagim otele aksam biraktiklarinda ne yalan soyliyim biraz buruk hissediyorun. Ayrilmak zor oluyor onlardan. Etrafta turist olmayinca 7 aydir ilk kez yalniz kaliyorum. Tek kisilik rutubet kokan bi odaya esyalarimi koyar koymaz, disari atiyorum kendimi. Duydugum muzik sesine dogru ilerlemeye basliyorum… Sonra binanin kapisindan kafami uzattigimda bi anda onlarca insanin bakislariyla karsilasiyorun. Tam geri donuyorum ki arkadamdan sesleniyorlar. Meger dugun varmis. Gelin ve damat kapiya kadar geliyor, Ingilizce konusamasalar da beni iceriye davet ediyolar. Yine isaret diliyle anlasmaya calisiyoruz. Dugunleri aynen bizim gazoz dugunleri gibi. Gazli icecekler, meyve sulari ve kurabiye. Biraz oturduktan sonra vedalasiyorum. Cikarken hediye olarak kokulu mendil veriyolar 😊 Ertesi gunse kalktigim gibi semsiyelerin yapildigi atolyeye gidiyorum. Gunde 200 semsiye yapiliyor. Her bir detayi elle hazirlaniyor. Inanilmaz bir iscilik. Atolyenin sahibi iki tur semsiye yaptiklarini soyluyor. Biri hediyelik digeri de monklar ve naanlar icin. Semsiyenin fiyatlari boylarina gore degisiyor. Ancak onca iscilige ve el emegine ragmen yine de cok ucuz. Adamla vedalasip yurumeye basliyorum. Cok da nereye gittigimi bilmeden. Koyleri dolasan bot turlari varmis ama tek basina oldugum icin pahali. Ve etrafta 1 tek yabanci yok. Gol kenarina variyorum tesadufen. Oturup bi cay iciyorum. Derken yan masan bi adam geliyor yanima. Bizimle cay icer misin diye soruyor. Tabi Ingilizce konusan birilerini bulmusum mutlu oluyorum ve masalarina geciyorum. Sohbet ediyoruz. Ingilizce ogretmenligi yapiyormus, beni diger 2 ogrenciyle tanistiriyor. Biri mikro bioloji okuyor digeri hukuk. Epey sohbet ediyoruz. Sonra ben nasil bot turu ile koylere gidebilirom dite soruyorum. Sansima cocuklar isleri olmadigini, eger istersem hep birlikte gezebilecegimizi soyluyorlar. Kabul ediyorum. Atliyorum motora onlarla birlikte. Pathein’e 45 dk. Mesafede bir koye variyoruz, balikci bi adamin kayigini ayarliyoruz epey uygun fiyata… ve nehir kenarindaki koyleri gezmeye basliyoruz. Tabi tek yabanci ben olunca nereye gitsek bi etrafim sariliyo 😊 ders yapan cocuklar, dersi birakip disari cikiyolar beni gormek icin… Bizim koylere ve koy insanina cok benzetiyorum. Bir koye gidiyoruz Maung Tee adinda. Burada eskiden Myanmar’in yerlileri yasarmis. Baya insan eti yiyorlarmis vakti zamaninda. Koylu amca eski fotograflari gosteriyor. Sasiriyorum. Diger koyleri de dolastiktan sonra donuyoruz, cocuklar beni pazara goturuyor aksam yemegi icin. Sagolsunlar hic yalniz birakmiyorlar. Bi sonraki yer Pyay… Ertesi sabah 8 saat surecek yolculuk sabah 6’da tamami yerlilerden olysan bir minibusun icinde basliyor. Elimde Nilufer Hanim’in verdigi George Orwell’in Burma Gunlukleri kitabi. Bir yandan yolu izliyorum bir yandan kitabi okuyorum. Ogle vakti sicak bastiriyor iyice, ayni kitapta George Orwell’in tavir ettigi gibi. Sag omzunda bir kadinin, sol omzumda bir adamin basi var. Ogle uykusunu omzumda tercih ediyolar 😊 Giderden az cok ingilizce konusan birini bulabilmeyi ve butceme gore etrafi gorebilmeyi diliyorum. Pyay’e vardigimda gercekten de motosikletli az cok ingilzce bilen bir adamla tanisiyorum. Beni aksama kadar motoruyla gezdirecek. Pyay Myanmar’in antik sehirlerinden biri… Sri Kshetra antik sehrinin kalintilari arasinda motorla dolasiyoruz. Ama beni en cok etkileyen antik sehrin icinde antik kalintilarin arasinda ciftcilik yapan koyluler. Sohbet ediyoruz… Sonra lokal bir restorana gidiyorum. Bagan’a gidecek treni bekliyorum. Garson cocuklardan ingilizce bilenler masama oturuyo sohbet ediyoruz cat pat. Bir kac saatte aile gibi oluyoruz. Myanmar insani da bizim Anadolu insani gibi canlar… Vedalasiyoruz… Gece tren gara yaklasirken dudugu caliyor… Bagan’a dogru 12 saatlik yolculuk yeni maceralar icin basliyor 😊